صفحه اصلی / اخبار و مقالات / درگذشت گلن فری، گیتاریست چیره‌دست گروه ایگلز

درگذشت گلن فری، گیتاریست چیره‌دست گروه ایگلز

تاریخ: 1/20/2016 2:35:43 PM بازدید: 4825

گلن فری (Glenn Frey)، خواننده، گیتاریست و یکی از بنیانگذاران گروه معروف ایگلز Eagels در سن ۶۷ سالگی بر اثر ذات‌الریه، روماتیسم مفصلی و زخم روده بزرگ در نیویورک درگذشت.

در اعلامیه‌ای که این گروه روز دوشنبه (۱۸ ژانویه 2016 / ۲۸ دی 1394) در سایت اینترنتی خود منتشر کرده، از مبارزه شجاعانه گلن فری برای غلبه بر این بیماری‌ها سخن رفته؛ مبارزه‌ای که در نهایت با ناکامی و مرگ همراه بود.

گروه ایگلز در سال ۱۹۷۱ فعالیت خود را به عنوان گروه همراه لیندا رانستد، خواننده معروف سبک کانتری و راک آغاز کرد و چندی بعد نیز به عنوان گروهی مستقل به فعالیت خود ادامه داد. تصویری از اعضای گروه ایگلز در دهه ۷۰ میلادی (از چپ به راست): دان هنلی، جو والش، رندی میسنر، گلن فری و دان فلدر.



این گروه که تا کنون چند جایزه معروف گرمی را از آن خود کرده، ترانه‌های به‌یادماندنی زیادی از جمله با صدای گلن فری به دوستداران موسیقی راک، کانتری و فولک عرضه کرده است. "هتل کالیفرنیا"، "سخت نگیر" و "تکیلا سان‌رایس" از معروف‌ترین ترانه‌های این گروه محسوب می‌شوند. تصویر: گلن فری در حال گیتارنوازی در یکی از کنسرت‌های ایگلز در آمریکا در سال ۱۹۷۹.


گالری تصاویر

glenn frey glenn frey glenn frey

نظرات کاربران


ارسال نظر